18. oktobra 2018 | Avtor: | Nasveti

Garmin Zumo 595 LM iz prve roke

Nekako se mi zdi pomembno, da zapišem nekaj besed o uporabniški izkušnjo s to napravo. Že na začetku povem, da imava zelo dinamičen in pester odnos.

Navigacijo sem kupil v tujini, na spletu, ker so cene pri nas preveč zasoljene. Ko sem aprila letos kupoval, so se cene gibale med 600 in 700 evri. Ogromno denarja za napravo, ki opravlja zgolj en namen.

Veliko sem razmišljal ali sploh potrebujem navigacijo? Kaj kupiti? Ali kupiti avtomobilsko navigacijo in jo zaščititi s torbico? Ali lahko tipkam z rokavico? Katero znamko kupiti? Ali je Garmin boljši od ostalih? Vsa ta vprašanja se premleval lansko sezono, večkrat. Nekako sem se na koncu odločil, da nima smisla improvizirati z navigacijo na telefonu ali avtomobilsko navigacijo v etuiju, ampak kupiti ustrezno motoristično napravo. Zraven sodi tudi ustrezen nosilec za motor, ki ga pri drugih opcijah ni. Na koncu sem kolebal med Garminom in TomTomom. Nekako sem se ob sprehodu čez menije odločil, da je Garmin naprednejši izmed dveh in uporabniku prijaznejši. Odločil sem se za najboljši model v ponudbi Zumo 595 LM. Enak model uporablja tudi BMW za svojo serijo Navigator. Končnica LM pomeni, da si upravičen do brezplačnih posodobitev zemljevidov in programske opreme, kar je tudi nekaj vredno.

Navigacijo sem naročil na spletu in plačal slabih 500 evrov. Razen tega, da so jo poslali iz Avstrije na Slovaško in šele od tam v Slovenijo, je bilo vse ok.

Nosilec sem namestil na motor in ga priključil neposredno v za to namenjen priključek, ki ga upravlja CANBUS. Naprava se vklopi ob kontaktu in izklopi minuto po odvzemu kontakta. Idealno. Nameščeno jo imam precej visoko, tako da jo vidim brez umikanja pogleda s ceste. Še danes obžalujem, da nisem posnel videa nameščanja nosilca na motor – kar je, je.

Navigacijo uporabljam brez slušalke. Navigiram se zgolj z informacijami, ki mi jih prikazuje. Informacije so prikazane dovolj dobro, da s tem nimam nobenih težav. Zvoka v ušesu ne potrebujem.

Uvodni zapleti:

Zelo me moti, da se ob povezavi telefona z napravo (Bluetooth) zmeraj prične predvajati glasba iz knjižnice telefona. Nemudoma, ko se povežeta, telefon prične glasno predvajati glasbo. Še danes ne vem, kaj onemogočiti na navigaciji, da se to ne bi dogajalo. Izbrisal sem glasbo na telefonu in sedaj je s tem mir :).

Zelo hitro sem opazil, da je nekaj narobe z baterijo na napravi. Po parih minutah je bila popolnoma prazna in naprava se je izklopila. Ko sem brskal za razrešitvijo, sem videl, da nisem edini s to težavo. Garmin ima namreč na trgu serijo baterij s slabimi priključnimi konektorji. Konektor nima stika. Na spletu obstajajo navodila, kako se zadevo uredi. Sedaj se naprava obnaša popolnoma drugače. Ekran ne utripa in baterija se dejansko polni.

Navigacija v praksi:

Naprava omogoča več načinov delovanja. Najprej se odločiš glede tipa vozila; avtomobil, motor, izven cest (to ni dejanski off road, ampak zgolj ravna linija med dvema točkama, žal). V avtomobilskem načinu navigacija ni nič posebnega. Izbereš kraj in lastnost izračuna poti; najkrajša, najhitrejša in dodatna izogibanja (cestnine, trajekti idr.).

Ob izbiri načina motor, pa navigacija ponudi dodatne možnosti. Predlagano pot izbiraš po treh kriterijih. Z drsnikom določaš razmerje med hribi-ravnine, ovinki-naravnost ter lokalne-glavne ceste. Glede na te kriterije ti nato predlaga pot do želenega cilja. Pri izračunu ti predlaga dve opciji poti, ki jih lahko pregledaš in prilagodiš, če ne ustreza. Naprava omogoča, da si pripraviš celotno pot vnaprej, jo shraniš in kasneje uporabiš. Priznam, da je to početje mukotrpno in velikokrat na koncu neuspešno. Tukaj je Garmin daleč za pametnimi telefoni in uporabnostjo uporabniškega vmesnika. Glede na ceno bi pričakoval, da ponujajo veliko več. Ne strojna oprema, ne uporabniški vmesnik ni par povprečnim pametnim telefonom, žal. Sploh si ne predstavljam, kako je šele z ostalimi znamkami.

Navigacija občasno izbira zelo nenavadne poti in ubira nepraktične bližnjice. To največkrat ugotoviš šele kasneje, ko se znajdeš kje na dvorišču ali na cesti, ki že dolgo ni videla vozila (primer v Črni Gori ob meji z Albanijo). Včasih te usmeri s popolnoma tekoče zavite magistrale, na pot skozi naselje z ležečimi policaji in omejitvijo 30 km/h, samo zato, ker pravi, da je bližnjica. Ne vem, kako bi jo izobrazil, da ne želim tovrstnih odločitev. Takrat sva skregana :) Bil je tudi primer, ko sva se vozila od Ljubljane do Jezerskega okrog Brnika med njivami. Vozila sva po gozdnih poteh, na lastno odgovornost. Takrat sva uživala :).

Tistim, ki nimate prikazovalnika količine goriva, je ta na voljo na napravi. Določiš število kilometrov, ki jih prevoziš s polnim rezervoarjem ter koliko prej želiš opozorilo. Ko se prikaže opozorilo, ti ponudi črpalke v bližini. S klikom te preusmeri na črpalko. Ob odhodu s črpalke ti ponudi reset goriva. Deluje.

Za motoriste je zanimiv način krožne vožnje, kjer vpišeš enega od treh pogojev in nato ti po kriterijih želenih poti (trije drsniki, glej zgoraj) predlaga krožno vožnjo. Vpišeš lahko enega od pogojev: čas vožnje, razdalja ali kraj na poti. Zmeraj ti ponudi dve alternativi. Zanimiva zadeva, uporabna.

Uporabna zadeva je tudi povezava telefona z napravo. Na napravi ti prikazuje klice in pametna sporočila. Jaz nimam slušalke v čeladi, tako da klicev ne prevzemam, zelo uporabna pa so sporočila. Sporočilo enostavno prebereš in se ob priliki ustaviš, če je potrebno opraviti kakšen povratni klic. Pametna sporočila te hkrati obveščajo o morebitnih zastojih na poti, zamudah, preusmeritvah, vremenu idr. Pametna sporočila so uporabna zadeva. Tudi, ko ne uporabljam navigacije za navigacijo, jo vozim zraven zaradi teh sporočil.

Navigacijo največkrat uporabljam, tako da si vnaprej pripravim celotno pot v programu BaseCamp. To je namensko orodje Garmina za pripravo poti, arhiviranje prevoženih poti idr. Pripravljeno ruto si nato pošljem v napravo, kjer jo uporabim. Tovrstna raba se mi je zaenkrat izkazala za najenostavnejšo in najbolj smiselno. Ruto si pripravim z vsemi vmesnimi postanki, ki jih nato prikazujem na napravi. Naprava ti zraven zemljevida ob desnem robu prikazuje nastavljene podatke. Jaz imam nastavljen prikaz: skupno razdaljo do cilja, razdaljo do naslednje vmesne točke, čas do naslednje vmesne točke, čas prihoda na cilj in trenutno hitrost. S tem imam nekako vse podatke, ki so mi pomembni pri vožnji.

Največje zamere do naprave:

Če odmislim to, da je cena vsaj 200 evrov previsoka, ji najbolj zamerim to, da ni nikakor na nivoju povprečnih pametnih telefonov. Manjka ji veliko uporabnih funkcij, ki smo jih vajeni iz pametnih naprav. Naprava ima zelo okoren vmesnik. Na karti zelo težko natančno določiš kraj, kamor bi želel. Ne omogoča več prstnega dotika, pomeni da odpade pinch to zoom, npr. Tudi ustvarjanje rute na napravi je v praksi izredno naporno in ko po pomoti klikneš napačen kraj, lahko začneš znova. Če omenim ekran, tudi ta je veliko slabši od telefonov. Vem, vem, naprava je vodoodporna in omogoča tipkanje z rokavico, a vseeno bi ekran pri tej ceni lahko bil veliko boljši.

Naslednje, kar ni razmišljeno, je zaklepanje naprave. Naprava je namreč na motornem kolesu na voljo vsem nepridipravom in je odstranljiva z eno potezo. Touratech ponuja nosilec, ki ima ključavnico, a te stane dodatnih 120 evrov. Torej napravo gor in dol ob vsakem najmanjšem postanku – tudi točenje goriva na črpalki. Če mene vprašaš, nerazmišljeno za tak denar in primarni namen rabe.

Povzetek:

Ni mi žal, da sem se odločil za nakup. Vem, da ima pomanjkljivosti in hibe, ene večje kot druge, a se bova nekako navadila drug drugega. Ko jo uspem prepričati, da ne ubira bližnjic čez dvorišča, bom zadovoljen.

Če vas zanima karkoli v zvezi z navigacijo, se odločate za nakup, ali imate izkušnjo, zapišite v komentarje.

  1. […] severozahod proti Nockalmu. Navigacija me je vodila po precej zanimivih, povsem lokalnih cestah – o tem še morem napisati kakšno objavo, ker tale moj Zumo včasih ubira prav nenavadne poti :). Imava zelo mešan odnos, včasih […]

  2. Franjo pravi:

    Korektno napisano.

  3. 46 pravi:

    Če bi kupil TOMTOM Rider 550, bi se izognil večini teh zgoraj zapisanih težavam. Žal je tako, da sem prodal 595LM in kupil Rider 550, s katerim sem pa veliko bolj zadovoljen.

    TomTom je pri tem kar nekaj let naprej, pa čeprav se to čudno zdi.

    • Matej pravi:

      To je povsem možno. TomTom navigacije nisem testiral v praksi. Ko sem kupoval, sem se sprehodil skozi menije na demo enoti v trgovini in morem priznati, da mi takrat ni deloval naprednejši od Garmina.
      Lahko, da se povsem motim, ker je nisem poskusil na cesti.
      Hvala za komentar.

  4. EMC pravi:

    Za dober opis naprave se zahvaljujem…. Jaz še vedno uporabljam stari dobri Garmin Street pilot 2820 :) , ker me je strah novih počasnih garmin naprav z nepotrebno kramo.

    • Matej pravi:

      Vesel sem pohvale. Glede naprave je tako, da bi s temeljito prenovo vmesnika lahko naredili napravo veliko prijaznejšo za rabo.

Komentiraj